Opdateret kl. 13.40 – se nederst i indlægget. Opdateret også kl. 15.16 med kommentar, lagt på 7. december kl. 15.16. Den er her.
En nyhed om Stein Baggers varetægtsfængsling dumpede ind i min mailboks kl. 23.48 i går aftes (lørdag) fra en amerikanske kilde. Da var min pc sat i dvale, mens jeg selv roterede i sengen i håb om snart at kunne falde i søvn ovenpå en sindsoprivende uge.
For mig var det lidt paradoksalt, at det netop blev politiet i Los Angeles, Stein Bagger henvendte sig til. Den californiske kæmpeby, hvis hæderkronede gamle avis, Los Angeles Times, i maj 2006 havde en fantastisk historie om en rød, 660-hestekræfters Ferrari Enzo, der var endt foldet sammen omkring en lygtepæl af træ, men også om nogle nøglepersoners liv længe før.
Det var en historie om den svenske tidligere bodybuilder og ”mafioso” Bo Stefan Eriksson og hans utroligt skandaløse erhvervseventyr ved navnet Gizmondo. En historie, hvor man også fik et nærgående portræt af en anden Gizmondo-nøgleperson, Carl Freer, der har mødt Stein Bagger.
Carl Freer stiftede efterfølgende blandt andet Media Power Group, som var ”kunde” hos IT Factory. Selskabet udsendte – sammen med IT Factory – den 25. september en pressemeddelelse om et indgået partnerskab. Det vedrørte en teknologi, der kaldes ”Augmented Reality” – altså forstærket realitet!
Carl Freer er også en person, der der pudser advokater på alt og alle, der tillader sig at interesse sig for hans fortid. Derfor har jeg også haft kontakt med Richard Winton, den ene af de to journalister bag artiklen “Life in Fast Lane Long Before the Ferrari Clash”.
Jeg ville tjekke, om Los Angeles Times var blevet sagsøgt. Om der var krævet efterfølgende korrektioner. Svaret fra Richard Winton var Nej. Alt vi har skrevet var korrekt, lød det i mailen.
I min mailboks ligger en trussel fra en britisk advokat, der ofte har udtalt sig positivt om Carl Freer, og som opgiver at han taler på vegne af konkursboet efter Gizmondo. Der er ikke grænser for, hvad jeg vil blive trukket igennem, hvis jeg gengiver bare en linie fra hans mail:-)
I øvrigt har jeg lige sendt den amerikanske journalist et en advis om den prominente dansker i politiets varetægt. Los Angeles Times har garanteret en hel garde af garvede jurister i ryggen.
Kig ind hos Computerworld og læs historien om Baggers svenske forretningsforbindelse . Og har du lyst til at bruge nogle fornøjelige timer til at læse om Gizmondo-skandalen, så finder du her en liste over relevante artikler især fra svenske og amerikanske medier. Min personlige anbefaling gælder to journalistiske mesterstykker, artiklen fra Los Angeles Times og artiklen fra Wired. Virkeligheden overgår langt fiktionens verden:-)
I øvrigt. Berlingske Business har i dag en artikel, hvor jeg skriver om “Stein Baggers sans for ære”. Den kan også ses her.
Opdateret: Ups. Jeg glemte at nævne, at Media Power har købt Gizmondo-rettighederne ud af konkursboet. Tjek under “Clients” på virksomhedens websted.
Opdateret kl. 15.20. Jeg ser, at mailen fra amerika kom sent. At der allerede lå masser af kommentarer om varetægtsfængslingen her på Bizzen. Godt gået.

7. december 2008 kl. 11:31
Hvad mener de øvrige bestyrelsesmedlemmer i JMI om at Asger har lånt penge af Stein.
Kære Asger – luk øjnene eller jeg kalder lånet?
Det er i øvrigt for langt ude at ITF organisationen ikke vidste noget – alle ville undre sig hvis direktøren lavede 99% af salget!!
7. december 2008 kl. 12:08
Nu bliver det jo spændende . . . Stein er truet til kriminalitet, Asger må jo også være truet, siden han pludselig har fået sig en bodyguard . . . familien er truet, men kan blot gå under jorden (altså bortset fra blog aktiviteterne) – kære Stein og familie, tror I at vi er komplet idioter ?
Hmmm, monstro det er en del af spillet, eller kan man forestille sig at Stein virkelig flygter fra konen (og datteren) i Dubai, velvidende at både han og hans familie er truet på livet, så er han jo foruden de psykopatiske træk, en simpel personage, der er fuldstændig kold overfor sin ”påståede” elskede familie og hvorfor er det så lige at den ”kærlige” familie bliver ved med at holde hånden over den mand, der blot overlader dem til sig selv og truslerne, mens han drøner rundt i USA ?
Jeg ved det ikke, men jeg glæder mig til at se hvilket spind Stein har forberedt, det bliver jo næppe være kedeligt.
Håber stadig at alle implicerede får deres straf, at det ikke igen bliver vi skatteydere, der skal betale . . . nåh, nu er det vist mig, der er naiv. . .pis
7. december 2008 kl. 12:14
Trusler kan komme på baggrund af en dårlig sag, har vi set før i denne ITF-affære, men advokatens trusler kommer nok frem.
Har Carl Freer en dobbeltgænger i Japan, eller er det en helt anden, der er på facebook med det navn ?
Hans venneliste omfatter flere fra Los Angeles – hvor hr Bagger har meldt sig selv?
7. december 2008 kl. 12:17
Stein Bagger har brugt de seneste par dage på at få afsluttet banktransaktionerne. Nu er han så klar til at tage til Danmark. Her vil han blive dømt i en tilståelsessag. Han vil få en dom på 6 års fængsel. Efter 4 år vil han blive løsladt. Herefter vil han kunne bosætte hvor som helst på planeten med 1 milliard til rådighed for hans fri afbenyttelse. Fra sin tid i rejsebranchen har han et godt overblik over destinationsmulighederne. Han har valgt netop Los Angeles til at lade sig arrestere, fordi Amdi Petersen lod sig arrestere netop der. Han har derfor haft et nogenlunde kendskab til hvordan han ville blive behandlet af myndighederne og hvordan proceduren for udlevering er – en ikke uvigtigt detalje for en kontrol freak. Steins plan er en variation af den helt almindelige standardprocedure for kriminelle: Lav et et kup, grav pengene ned, udstå din straf, vend tilbage til friheden og pengene. Spørg en hvilken som helst indsat vanekriminel og de vil nikke bekræftende.
7. december 2008 kl. 12:23
Det virker lidt urealistisk på mig at det kun skulle være danske rockere der står bag trusler mod Stein og andre – og hvorfor ville Stein snakke med det amerikanske efterretningsvæsen? Hvem har nu alle de millioner, der er hevet ud af leasingselskaberne? En kriminel organisation fra østeuropa? Hvis ja, hvor mange andre firmaer i verden har de fået til at lave noget lignende? Vi begynder at nærme os noget der kan mærkes i BNP i et mindre østeuropæisk land.
Spørgsmålet er, om IT Factory er en del af en større international problemstilling?
7. december 2008 kl. 12:27
Korrektion:
Carl Freers venneliste omfatter flere fra Los Angeles med samme efternavn -
7. december 2008 kl. 12:27
2face: Ord som taget ud af min mund. Ærlig talt.
På samme måde som jeg er sikker på, at Stein’s familie har haft en plan med deres blog, som f.eks. kunne se sådan ud:
Torsdag den 27. november: Stein Bagger forsvinder
Mandag den 1. december: Familien opretter blog
Torsdag den 4. december: ‘Efterforskningen skal have ro. Vi udtaler os ikke. Tak for de opmuntrende ord’
Fredag den 5. december: ‘Tak for flere opmuntrende ord. 14.000 hits på bloggen og medieomtale (planen virker)’. Positive kommentarer fremhæves for at underbygge familiens postulat om, at denne er i dyb sorg.
Lørdag den 6. december: Kontakt til Stein (og så alligevel ikke). Lord behold, manden melder sig selv senere på aftenen.
7. december 2008 kl. 12:28
Det kunne man sagtens have planlagt før man tog hjemmefra.
7. december 2008 kl. 12:29
@2face
Du glemmer at såfremt pengene der mangler i IT-factory ikke kommer retur så er det sidste en kurator foretager sig inden boet lukkes at der sendes besked til SKAT om, at Bagger har et ulovligt aktionærlån. Dette lån vil SKAT så sidestille med løn og dermed får Bagger et skattesmæk uden sidestykke. Dette løber op i en restskat på hvertfald t.kr. 600 eksl. renter mv. Én ting er helt sikkert – Bagger opnår aldrig gældssanering grundet sagens omstændigheder.
Det kan godt være at Bagger er super intelligent – men han har ikke været intelligent nok til at overskue de efterfølgende konsekvenser.
7. december 2008 kl. 12:32
En helt usandsynlig historie prøver Stein Bagger at pådutte medierne. Bestyrelsen er naturligvis vævet ind i det spind af løgne og bedrag, som vi bliver præsenteret for. Ingen kan vel tro på en bestyrelsesformand med hemmelige adresser. Rockertruslerne er det ekstra krydderi, der skal få det hele til at glide ned. Men spændende første klasses underholdning er det!
7. december 2008 kl. 12:32
Tror mere på en svensk forbindelse, de to herrer er jo ikke guds bedste børn. Måske kunne SB godt være havnet i en fælde han ikke har kunne slippe ud af. Og har derfor måtte foretage de dispositioner, som vi ser i dag. Men ingen tvivl om SB har søgt efter anerkendelse og hurtig succes – se SB rigtige far udtale, at han ikke har talt med sønnen gennem flere år – det må være svært.
7. december 2008 kl. 12:37
SG har ikke set sin far siden han var 11 ifølge faderen – læg dertil at Jensby taler om sit forhold til SB som et far-søn forhold. Spiller et ønske om anerkendelse hos faderen ind – og hvorfor stoppede kontakte i sin tid? En case for en psykolog, måske – eller bare en sidehandling til den kommende film…
7. december 2008 kl. 12:43
@rh: Hvis SB har opsøgt Carl Freer i New York, hvad noget tyder på – og lånt hans Audi og kreditkort må de jo stadig være venner, på en eller anden måde?
7. december 2008 kl. 12:48
Hvem er SB’s amerikanske ven? Det er vel ikke hans egen STRATEGIdirektør i New York: Henrik Jeberg, som også er ambitiøs, har fine uddannelser og en særpræget karriere?
Se Linkedin hvor HJ har 500+ kontakter!
7. december 2008 kl. 12:58
http://www.business.dk/article/20081207/ittele/81207011/
Stein Bagger’s ven i New York er formodentlig Carl Freer – kendt storsvindler.
Mon ikke han har fået lidt rådgivning med på vejen.
De her mennesker er jo bundkriminelle og det er direkte naivt at forestille sig, at dét Stein Bagger siger, er sandheden.
Stein Bagger har taget fusen på dansk erhvervsliv, mænger sig med rockere, gemmer penge forskellige steder rundt i verden, er venner med to kendte storsvindlere (hvoraf den ene sjovt nok bor i New York).
Det her er helt til grin.
7. december 2008 kl. 13:01
Jeg kan ikke slippe Allan Vestergaard.
Det virker som om det var noget med det tlf. møde, der fik SB til at stikke af.
Jensby ville sælge, Allan Vestergaard ville købe
Der gik rygter om at nogen ville kuppe firmaet.
Er der nogen, der har gjort sig nogle tanker om dette?
7. december 2008 kl. 13:10
Som jeg nævnte i går: Familie-bloggen har været et kommunikationssted for hele “Familien”- og iøvrigt for alle uden for:) Rent mediemæssigt er det interessant at bruge som analyseobjekt i en undervisningssammenhæng.
“Sax – ja hvor er Allan Vestergaard og hvilken rolle har han?
Men underholdende er det da for pøblen:)
7. december 2008 kl. 13:12
Læs lidt om de svenske drenge. Deres scam ligner meget SB´s de er bund kriminelle ligesom SB. Problemet er, at politiet dog ikke er så dumme, at de køber endnu en af hans løgne. Politiet har deres del af beviserne mod SB – mangler lige AJs hemmelige papirer fra Islands Brygge lejligheden.
AJ er røget i fælden nu kommer der en masse hisotirer om, hvordan han laver forretninger.
Igen det sidste bestyrelsesmøde var den 11. november samme dag som det “hemmelige” kontor blev lejet. Indtil videre er vi blevet fodret hver dag med nye hisotrier. Hver gang man tror ok nu stopper det nok snart så kommer der nyt.
Jeg håber aldrig at SB + AU + følge nogensinde kommer på fode efter deres luksusliv sponseret af stjålne penge. De fortjener at arbejde hårdt for føden ligesom alle andre.
7. december 2008 kl. 13:13
Der tales om ‘ulovlige aktionærlån’, men det er Agios United SA, angiveligt registreret på Niue Island, som har ydet lånet. Er der nogen som kender selskabslovgivningen dér godt nok, til at vurdere legaliteten af sådan et lån? Det er måske lige meget ifht. dansk lov?
7. december 2008 kl. 13:15
Kære Dorte Toft.
Tillykke med det.Du kan tillade dig at være stolt.
Du har virkelig levet op til til dit fags bedste dyder som journalist.
Der var mange af dine kollegaer, der kunne lære noget denne her sag.
7. december 2008 kl. 13:17
Det kunne være ufatteligt interessant at se hvor de indlæg der blev skrevet på familien’s blog, er kommet fra. Det er nok umuligt at finde ud af, men det kunne jo potentialt være endnu en bombe.
7. december 2008 kl. 13:27
Rolf Bagger oplyser i sin pressemeddelelse selv at han ikke har set SB i 40 år. Det må betyde at SB – nu 41 år – var et år da hans far blev skilt fra moderen, forfatteren Mia Bagger. Desuden kan det ikke være rigtigt at han er født i Norge af norske forældre.
7. december 2008 kl. 13:29
2 spørgsmål:
1) Hvad vides om Allan Vestergaard – hvad har han ellers foretaget sig. Er han en “fantom”?
2) Hvad lavede medarbejderne rent faktisk på ITF?
7. december 2008 kl. 13:29
Amdi blev anholdt på Fisher Island, som ligger i Florida.
Mon ikke SB har lagt pengene til side, og tager straffen herhjemme, det er jo sket før.
Der sidder et par tunge drenge, som har siddet i fængsel for kursmanipulation mm. som man ikke har hørt fra rigtigt længe…
7. december 2008 kl. 13:31
Jeg mener stadig at hvidvaskning af penge har fundet sted. Jeg skrev sidst(06.12), at SB blev truet, nu erkender han det selv.
Det bliver morsomt at få AJ’s version om nogle dage, nåre alt røgslør er væk, han må have vist noget på et tidligere tidspunkt.
Hele den højtuddannede ledelsesgruppe i ITF må have meget røde øre.
7. december 2008 kl. 13:32
@Sax+ab: Undrer også mig. Hvis han vidste hvor galt det stod til i ITF, hvorfor ville han så købe det? Så er det jo bare med at komme ud af det med det samme. Hvis han ikke vidste noget, hvorfor blev han så slået ned?
7. december 2008 kl. 13:35
Hvorfor er det, at vi alle antager, at manden har en høj IQ? Er det noget vi ved? Det er jo blot det billed, han selv har tegnet. En halvfærdig smedeudd.,rejseguide og hårdpumpet bodybuilder? Hold op. Dette er en enkelt mands værk. Husk, at vi taler om en ikke børsnoteret virksomhed. I virkeligheden hans egen “lille” biks, hvor han kunne lave alle de chinese walls, som har været nødvendige. Hvad baggrund har ledende personale? Han har haft frie tøjler, og det er måske også derfor, manden har måtte arbejde 80 timer om ugen. Og alle har været forblændet i håbet om at få en bid af kagen. Er vi ikke mange, der i vores stile sind, har været en smule misundelige på Finn Nørbygaard og hele Nissebanden over deres guldæg? Ja, der har måske skulle lukkes en mund eller 2, men det kan vel klares med vennetjenester eller en engelsk skuespiller. Nu kommer så 2. del, hvor der skal forklares, beskyldes og vaskes hænder kære publikum. For vi jo tror jo på alt.
7. december 2008 kl. 13:41
# Erik
7. december 2008 kl. 13:15
Kære Dorte Toft.
Tillykke med det.Du kan tillade dig at være stolt.
Du har virkelig levet op til til dit fags bedste dyder som journalist.
Der var mange af dine kollegaer, der kunne lære noget denne her sag.
Måske særskilt dem der arbejder i Børsen.
7. december 2008 kl. 13:48
Det virker utænkeligt at :
En normal ledelse ( under den Adm Direktør) kan passe et arbejde i en virksomhed der i den grad bygger på svindel, uden at have et kendskab hertil.
Grotesk at høre Jensby mene, at det er i orden at modtage op mod 40 mio kr. i udbytte fra de senere års regnskab, fordi de ikke havde kendskab til svindlen.Det svarer jo til at manden mener, det er ok at købe hælervarer når man ikke ved det, uden at levere tilbage når det opdages.
Spændende at se omfanget af hans kreativitet.
7. december 2008 kl. 13:48
Det undrer mig at ingen medier har lavet en artikel med en eneste ansat i ITF – eller bare en rengøringsassistent – for den store bygning må da i hvert fald skulle gøres ren…
Og når en virksomhed går ned, så plejer der at være historier med de ansatte der nu står uden arbejde.
Nå, men der var måske kun den ledelse der stod på den nu nedlagte hjemmeside!??
Jeg er nok en af de helt naive her:)
7. december 2008 kl. 13:50
Kære Dorte
Jeg tror, du lige så godt kan begynde at skrive på bogen nu, også fordi du ikke kan regne med, at alle respekterer din moralske ret til emnet. For den har du, også i den grad. Det er alligevel hele forhistorien, alle personerne der er vævet ind i dette spind, der er det spændende.
Nu får vi på et tidspunkt den korte version i form af en retssag. Anklagemyndigheden har hverken tid, kræfter og muligvis heller ikke interesse i at kom ind på alle aspekter. Det har vi oplevet med alle den slags retssager herhjemme i tidens løb. Denne her bliver ikke anderledes.
Lige nu er det eneste konkrete vi ved, at Stein Bagger ikke var på flugt, men rejste helt normalt til USA, hvor han åbenbart skulle have noget ordnet i New York, inden han fortsatte til Los Angeles. Enhver, der har kørt tværs gennem USA i bil, kan for øvrigt undre sig, hvis den del af historien er sand. Det tager et par dage eller tre pga hastighedsbegrænsninger. Eller var han blevet stoppet noget før LA. Ved jeg af erfaring. Manden melder sig selv. Helt afslappet og udramatisk. Missionen var afsluttet. For hans del.
7. december 2008 kl. 13:53
Dorte, Kære Dorte – du gør mig så stolt på vores fags vegne! Alt det du har været igennem af skræk, trusler og jeg ved ikke hvad har nu udmundet sig to shear joy! Du er så dygtig og så tapper, flot gået, dygtigt! Hørte dig i går hos Lasse Jensen, du er så ordentlig, gennem researched og super cool! TILLYKKE, Dorte, nyd din kunnen og dit fag – kærlige tanker fra Bornholm
7. december 2008 kl. 13:54
@ab
Besked på itfactory.com
Konkursboet beder offentligheden om at have forståelse for, at de ansatte hos IT Factory A/S under konkurs fortsat er i et ansættelsesforhold og derfor er omfattet af de almindeligt gældende regler om tavshedspligt
7. december 2008 kl. 14:00
Stein Bagger er de seneste år afpresset ud i økonomisk kriminalitet siger han.
Afpresset ud i en luksusliv med dyre sportsvogne, dyre lejligheder, sommerhuse, Rolex-ure, luksusrejser osv.
Er det konen der står bag denne livsensfarlige afpresning? Hvem ellers kan stå bag en afpresning af Stein Bagger. En afpresning der har tvunget ham og familien til at leve et luksusliv udover det sædvanlige? Er Anette Uttenthal den virkelige bagmand bag alt dette? Eller kan det tænkes at Stein Bagger tror, at han fortsat kan lyve sig igennem tilværelsen) :-)
7. december 2008 kl. 14:05
Agios United SA
Findes det overhovedet ?
Mon det er andet end et stykke A4 i et ringbind og på et regneark i SBs computer ?
7. december 2008 kl. 14:09
Hvis en skattesagkyndig følger med her, kan jeg så få en forklaring på efterføølgende:
SB har et aps, herunder en lejlighed på Islands Brygge. I kælderen står en Lamborghini.
Tidligt efter denne opdagelse blev det sagt, at hele herligheden (bolig + bil) kunne lejes for jeg tror 280.000,- kr. pr. md. Såvel SB som AJ benytter sig heraf. Jeg opfatter det som “et kontor med tilhørende bil, måske også en båd”. Formodentligt kan dette fratrækkes som “kontorudgift”, og man har bil, måske også båd skattefrit. Hvis dette er korrekt, er der så ikke tale om skatteunddragelse?
Efterfølgende har AJ så erklæret, at bilen er hans, men sådan var den første udmelding ikke.
7. december 2008 kl. 14:09
*pr. år…ups
7. december 2008 kl. 14:13
@ Willy Johansen: Det tænkte jeg også over. Der er rundt regnet 4500 km fra New York City til Los Angeles. Heri er ikke inkluderet hastighedsbegrænsninger, eventuelt vejarbejde, kødannelser omkring større byer, omfartsveje m.v.
Hastighedsrekorden er vidst på 31 timer fra NYC til LA og her blev der kørt omkring 90 mph (144 km/t) i gennemsnit. Rekordindehaveren stod først frem et år efter, da trafikovertrædelserne dermed var forældede.
Vi må antage at Stein Bagger kørte fra New York City den 30. november og ankom i Los Angeles fredag den 5. december.
Total rejsetid: 5 dage
Gnms. km pr. dag: 900
900 km er jo ikke meget i USA, så jeg tror den del af historien er rigtig nok.
7. december 2008 kl. 14:19
Synes ikke vi hører så meget til vores ven Erik Ove idag. Holder han fri? Øv:-(
7. december 2008 kl. 14:31
Det er da ganske utænkeligt, at hele setup’et er udtænkt den 11.november på et ‘bestyrelsesmøde’ i et hemmeligt kontor i Schæfergården eller i kontoret på Islands Brygge.
Det er da også utænkeligt at Erik Ove eller alias Erik Ove ‘Andersen’ har deltaget og fordelt rollerne.
7. december 2008 kl. 14:34
@INK
Nu betales der jo en markedsleje for lån af lejligheden. Jeg har lige kigget i den seneste (og eneste) aflagte årsrapport for ejendomsselskabet. Heraf fremgår rigtig nok en lejeindtægt på t.kr. 280.
Eneste aktiv er lejligheden og altså ikke en bil også. Så med mindre bilen er ejet af et andet selskab, så tyder det på, at denne korrekt er ejet af AJ og altså ingen skatteundragelse.
AJ eller hvem der måtte betale huslejen slipper altså for at blive beskattet af fri bolig, da man i stedet betaler for at leje denne. Det ville komme bag på mig, hvis denne omkostningen blev fratrukket andetsteds, da denne har snit af privat omkostning. Fratrækkes den andetsteds, så skal der hvertfald ske beskatning af fri bolig her.
7. december 2008 kl. 14:44
Hvis hele dele af sagen viser sig at dreje sig om hvidvaskning af penge er mit gæt, at det drejer sig om penge fra salg af dopingpræparater. Flere af de involverede var jo meget interesseret i cykelsport (for ikke at tale om body-buildning). De ryttere, der bliver snuppet for doping-misbrug (og de der som Riis selv indrømmer), er MEGET bange for bagmændene. Det samme gælder vel dem, der hvidvasker…
7. december 2008 kl. 14:48
Torben.
Ja,du har ret.
Presset ud i kriminalitet men livet i overhalingsbanen fortsatte.
Skal vi ikke blive enige om at han er en lystløgner med psykopatiske træk.
Manden er så utroværdig at JEG sjældent har hørt værre i mit lange liv.
Nu er kalkylen at han skal 6 til 7 år i fængsel,prøveløslades om 4 for herefter kunne drage ud efter de NEDGRAVEDE penge.
SMART IKKE.
7. december 2008 kl. 15:04
Amdi Petersen blev arresteret i LA og blev holdt i samme facilitet som SB sidder i nu.
Fra Wikepedia: “Amdi Petersen fratrådte stillingen som forstander for Det Nødvendige Seminarium i juni 1979, gik under jorden og havde ingen kontakt med nogen uden for Tvind, før han blev arresteret af FBI på en international arrestordre i lufthavnen i Los Angeles 17. februar 2002. 14. september samme år ankom han til Danmark.”
Link til LA Times historie om SB
http://www.latimes.com/news/local/la-me-danish7-2008dec07,0,7625078.story
7. december 2008 kl. 15:11
Det virkelig forbandede ved sagen, er da, at det gik så let!
Rene negle, Hugo Boss habit og en vis frækhed…. Måske er han også god mod dyr….
Men at folk i topstillinger ikke er klogere, det er skræmmende
7. december 2008 kl. 15:12
Og udover det private luksusliv i overhalingsbanen er Stein Bagger vel også afpresset til at sponsorere store millionbeløb til tennisturneringer, cykelhold (og tæt på sponsor for Brøndby fodboldhold) osv. Ikke nok med at konen kan være en af skurkene bag det hele, men selv Bjarne Riis kan nu stå bag den livsfarlige afpresning af Stein Bagger :-)
Det kan godt være at Stein Bagger har været omgivet af naive personer, men Stein: Hele Danmarks befolkning er altså ikke naive!
7. december 2008 kl. 15:16
Igen. Tusinde tak for de mange fine ord. De varmer. Men jeg bliver lige nødt til at pointere én ting igen igen. Vi manglede en afgørende brik, nøjagtig som jeg har skrevet i Berlingske Business i dag i artiklen: “Stein Baggers sans for ære”
http://www.business.dk/article/20081206/ittele/712060078/
Den brik var en officielt udtalelse fra IBM. Den skulle jeg havde fået mandag eller tirsdag. Så ville man have fået tilbagemeldingen fra USA – om der fandtes en kontrakt som IBM Danmark ikke kendte til. At man for længst kunne have afsløret en hel anden løgn er en anden sag.
Men sådan lød altså det spage løfte. Om IBM ville stå frem? Aner det ikke. Men cirkusset kunne IKKE have fortsat.
Den, der skal have æren for at udløse konkursen er imidlertid overfaldsmanden – eller overfaldsmændene. Det var den hændelse, der pludselig fik politiet ind over og sikkert også dermed fokus på de svenske forbindelser.
Æres den, der æres bør:-)Overfaldsmanden/mændene.
PS: Min gemal kom lige med forklaringen på, at det blev Los Angeles. Stein Bagger skulle lige have forhandlet filmrettighederne på plads i Hollywood:-)
7. december 2008 kl. 15:17
@FYM
Hov, Ikke et ondt ord om spinnets mester Erik Ove. Kuglestøber med altid forkromet overblik – klart potentiale for statsministieriet. Og så endda angiveligt i familie med David Ove, så der også kan blive lidt guf til dansemusen Anne-Mette.
Nope; efterhånden meget utroværdigt makkerpar ham Jensby og Erik Ove. Tydeligt at de ikke mere kan holde rede på alle de historier og “forglemmelser” som de har søsat i den forløbende uge. Hvis de havde bare en smule selvrespekt, burde de ikke udtale sig yderligere til medierne. Læg dertil at man som almindeligt intelligente samfundsindivider tillader sig at fjerne 19 af 22 ringbind fra Baggers hemmelige kontor førend man tilkalder bagmandspolitiet; det vidner i min verden ikke umiddelbart om hverken køligt overblik eller god samvittighed.
7. december 2008 kl. 15:22
Ud over at jeg har frygteligt ondt af hvad der kan ske med de resterende ansatte i JMI,hvordan kan det så være at en bank er villig til at låne AJ penge, så lidt kontrol han har med sine virksomheder.
7. december 2008 kl. 15:23
Det er en interessant drejning Stein Bagger sagen tager. Bagger melder sig selv til politiet i Los Angeles. Han kommer med en fantastisk påstand om “systematisk afpresning gennem 4 år” og at han er blevet “tvunget” ud i kriminalitet.
Jeg ville være blevet overrasket over, hvis han ikke kom med en stor – og naturligvis ubeviselig – konspirationsteori. Men det forkommer yderst tvivlsomt. Stein Bagger har brugt masser af tid og energi på at opbygge falske historier om sig selv og sine meritter.
Falsk MBA titel, falske Ph.D. grad fra ikke eksisterende universitet, og et angiveligt medlemskab af Mensa med en IQ på 158 (bare for sjov). Det billede der tegner sig af Stein Bagger er et billede af en intelligent og beregnede mytoman. Selvoptaget, selvovervurderende og mistænksom. Det vidner hans fremvisning at ren straffeattest til Dorte Toft om.
At Brian Sandholm udtaler, at han aldrig har hørt om at Stein Bagger skulle have været forfulgt eller frygte kidnapning, styrker ikke ligefrem Baggers troværdighed. Men derimod opfattelsen af ham som mytoman. Mere og mere viklet ind i sine egen historier.
Men det bliver spændende at se hvad der sker i den kommende tid. Noget af det, jeg glæder mig til at finde ud af, er, hvordan han har kunnet gennemføre bedrageriet uden at det er blevet opdaget. Jeg forstår ikke, hvordan CFO Jeanette Lorentzen kunne undgå at opdage Baggers finanstryllerier. Jeg forstår heller ikke, hvordan CTO og salgs direktøren i IT factory kunne undgå at opdage det. De tre personer burde om nogen vide, hvad der var af kunder og projekter i IT Factory.
7. december 2008 kl. 15:25
@N Petersen
lige mine ord – som jeg også har sagt til min mand efter hver gang Erik Ove og Jensby udtaler sig. De burde have skrevet et manuskript og en drejebog.
Men underholdende er det altså:)
7. december 2008 kl. 15:30
Asger Jensby forklarer nu for første gang om omfanget af hans og Stein Baggers partnerskab.
http://epn.dk/teknologi2/computer/article1536302.ece
7. december 2008 kl. 15:38
Klumpedumperne fra HA har lige nu travlt med at forsikre, at de ikke er bekendt med at nogen skulle afpresse SB.
….kunne det tænkes at HA er de virkelige skurke i denne sag, ved at presse SB til at begå massiv svindel og efterfølgende aflevere dividenden hos HA??
7. december 2008 kl. 15:39
Altså ham Jensby !!!!!!
Nu er jeg jo lige som Finn Nørbygaard Danske Bank kunde i lige så mange år som FN.
Og NU håber jeg godt nok de har lukket for kassen for Jensby. Sikke den mand er utroværdig.
Om ikke andet så er man på den her blog i real time hele tiden:)
tak for det:)
7. december 2008 kl. 15:41
Chili så du mener HA har afpresset SB til at leve et luksusliv og spytte millioner og atter millioner i sponsorater som ITF aldrig har haft økonomi til?
7. december 2008 kl. 15:47
Stein Bagger skal have max. point for det setup, som han så kalder for sit liv. Jeg er for længst forbi point of no return og vil med interesse følge ham, hvad enten han er til møde med sin bestyrelse, til møde i banken – hvis de da har holdt møder med ham! -er ude at lufte hund, taler i mobil med sin otte-årige datter – han taler efter sigende med hende flere gange om dagen, og da han efter eget udsagn arbejder 70-80 timer om ugen, er det er vel også begrænset, hvor meget han ser datteren – eller når han inden længe dukker op med bagagen fuld af nye historier efter sin udlevering fra USA.
Jeg vil nemlig sætte en lyserød marcipangris – eller anden sæsonaktuel software – på, at Stein Bagger vil fortsætte med at levere plot ponits i et tempo, som får manuskriptforfattere af amerikanske tv-serier til at minde om ph.d. studerende med seriøs skrivblokering.
Men, men, men det mest spændende for mig at se er denne gang ikke historien, men hvem der fortæller den. Og det er ikke de erhvervsjournalister, der i en fart har måttet gurgle hals med den sidste slurk champagne i forsøget på at lyde, som om de kan stille kritiske spørgsmål. Og da slet ikke de journalister, der kan det knold med at finde ud af, om det nu var en HVID Rolls Royce, Stein B. og følge kørte rundt i på sightseeing i Dubai og lign. for rigtigt at kunne sætte scenen i den stort opsatte artikel i søndagsudgaven af deres morgenavis.
Nej, det er først og fremmest Dorte Toft – respekt, respekt, respekt – og skribenterne her på hendes side. Ja, alle har selvfølgelig ikke lige interessante (konspirations)teorier, men hvor er det interessant at følge processen – og få input fra nogle, som har en anden vinkel, en anden indsigt og en anden viden end dem, jeg for eksempel diskuterer med i frokostpausen. Og nok så vigtigt andre end dem, jeg kan se få lov til at glide af på spørgsmål stillet af journalister, som ikke har researchen i orden – for nogles vedkommende, fordi de ikke har tiden til det, for andres vedkommende fordi de ikke aner, hvad det vil sige at researche.
Dorte, du bliver, med dit eksempel og din blog, kvinden, der kan tage æren for en fornyelse af, hvem der kan sætte mediedagsordenen.
7. december 2008 kl. 15:50
@Torben
Jeg ved sgu ikke hvad jeg skal tro, men SB´s HA relationer lugter mere end godt er. Og jeg tror ikke, at det ville genere HA en bønne, om SB uadtil gav den som den succesfulde IT guru, når blot man sikrede sig et forsvarligt sugerør i SB´s tegnedreng!
7. december 2008 kl. 15:53
Helt enig i at Dorte Toft har æren for at der i DK nu er sat en ny mediedagsorden – som faktisk er sat i USA. Men det er en anden historie.
Har selv de seneste dage forsøgt at pirke lidt til (fastansatte) journalister på de store dagblade – provokeret dem til at prøve at grave et spadestik dybere – og ikke bare servere de opvarmede “nyheder” der er serveret af de implicerede, inkl. hilsner fra Familiens blog….
men forgæves:)
så endnu engang: Hip, hip hurrahh for Dorte Toft.
But take care:)
7. december 2008 kl. 16:19
@Sax
Telefonmødet, eller rettere det manglende telefonmøde med (den falske) Erik Ove, var det der gjorde at AV selv ringede til (den rigtige) Erik Ove … herefter rullede lavinen da AV+EO+AJ indså de blev holdt for nar. Kuppet du refererer til, var at AJ skulle tvangssælge til AV for 7 mia. under sidste kendte vurderingspris på 8 mia. Den eneste der blev kuppet var blot AV, og “handlen” tjente intet andet formål end at holde AV hen. Da alt kiksede, og AJ blev informeret af AV, så stak SB af.
@Bent Larsen
AV er ikke et fantom, han er en reel person med ejerandel i Agios United – det hersker der vist ikke tvivl om p.t.
@F.Y.M.
AV vidste jo tydeligvis ikke hvordan toplinien og økonomien var reelt i ITF, for ellers var enhver normal investor jo løbet skrigende bort. Han blev slået ned, fordi nogen ønskede at kunne malke guldkoen ITF lidt mere. AV’s afsløringer overfor AJ stoppede effektivt at flere penge kunne trækkes igennem leasingscirkusset – uanset om de strøg i SB’s lomme eller i andres lommer.
7. december 2008 kl. 16:24
Her er AJ og SB’s fælles selskab: “www.meacbo.com”
7. december 2008 kl. 16:25
Mens vi venter på flere konkrete oplysninger, kan disse to links måske tjene til lidt uskyldig underholdning og et smil…
http://skatt.na24.no/Search.asp?ID=1248340
http://kobbl.com/archive/146/8715/Kapital.pdf
7. december 2008 kl. 16:37
Kære Dorthe Topt
Min største respekt, fantastisks flot og vedholdende arbejde, det er som at læse en overmåde god kriminalroman…der må være andre, der skal knaldes, hvad med de tonedøve, der helt og nok bevidst overhørte dine nødkald…
Du bør uden tvivl være førstekandidat til Cavlingprisen i 2009
bedste hilsen
medblogger Peter Olesen
7. december 2008 kl. 16:38
@stko
godt den klare hjerne er tilbage – but what took you so long:)
7. december 2008 kl. 16:42
Blev AV reelt overfaldet, eller måtte han blot acceptere nogle skrammer for at være med i plottet?
7. december 2008 kl. 16:45
Den artikel i Wired er virkelig fedt skrevet! Wow, siger jeg bare.
Og jeg gætter på at bankerne holde Jensby og Co i live indtil Januar. Ellers skal de afskrive tabet i deres kvartalsregnskab (som stinker) og det ønsker de ikke.
@Dorte: Jeg tror din gemal har en pointe. Men han kan ikke nå det på så kort tid.
Han har skullet bruge tiden på at skrive et “SPIN” om hvor forfulgt og misbrugt han er af underverdenen i Hong Kong.
Kan i huske Timothy Ferris? Ham med “4 hour work week”? Han forsøgte at lave et fittness center i Hong Kong men underverdenen satte ham på et fly tilbage til USA. Man kommer ikke uinviteret og laver forretning i Hong Kong.
7. december 2008 kl. 16:47
Kære Dorthe
Har der nogensinde været forbindelse med Uppsala mafiaen og svenskeren Porsener (guldsagen fra Skibby)?
Skibby -> Frederiksværk.
7. december 2008 kl. 16:47
alle har måske set historien i LAT – men her den i hvert fald
http://www.latimes.com/news/local/la-me-danish7-2008dec07,0,7625078.story
7. december 2008 kl. 16:48
Ser lidt besynderligt ud at man kan have et kontor på Lufthavnsboulevarden T3… Er det mon Terminal 3 der menes? :-) Er der nogen der overhovedet har hørt om Meacbo før nu?
7. december 2008 kl. 16:58
Kære bloggere.
Som et kuriøst indslag i føljetonen om Stein Bagger, kom jeg til at tænke på et besynderligt sammenfald, mellem navnene på kommunikationsrådgiver Erik Ove, den falske kommunikationsrådgiver Erik Ove Andersen
og hovedpersonen i John Mogensens sang om Erik Oluf Andersen.
Link til teksten her :
http://www.lyricsmode.com/lyrics/j/john_mogensen/erik_oluf_andersen.html
Hør John Mogensen synge sin tekst her :
http://www.youtube.com/watch?v=fR6om5zQjWs
Underligt måske, hvad siger I ?
Med venlig hilsen
7. december 2008 kl. 16:59
rettelse: Meabco (ikke Meacbo, sorry)
7. december 2008 kl. 17:01
http://www.mediconvalley.com/profiles/400
http://cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayCompany.aspx?cvrnr=25881435
Adresse:
c/o Terminal 3
Københavns Lufthavn 1 3
2770 Kastrup
Branche: 212000 Fremstilling af farmaceutiske præparater
Pudsigt at man fremstiller farmaceutiske præparater ude i lufthavnen!!!
7. december 2008 kl. 17:01
Der er mange flere, end SB involveret i denne affäre.
Det ser ud som en nöje planlagt operation, hvor pengene er pist borte, og ingen kan finde dem.
SB löslades om 4-5 år, og kan leve et behageligt liv, resten af sine dage, i udlandet.
Hans partnere, og med direktörer ved mere end de har udtalt sig om.
M.v.h.
7. december 2008 kl. 17:02
Der bliver vasket hænder i disse dage. Inden længe ved vi forhåbentlig, hvor snavsede de har været.
Tag nu Erik Ove. Denne tidligere så respekterede journalist. Hør ham i udsendelserne på DR. At der aldrig var dokumentation for det, der blev påstået. Han kunne ikke se, der var noget galt efter grundige gennemgang med Bagger og Jensby af anklager. Men denne Ove har jo ikke siddet uden for som journalist. Har han ikke været så tær på, at han måtte vide noget.
Følgende er fra hjemmesiden i det ny fiema, da han skiftede job sidst: Kreab København får dermed styrket sine kompetencer blandt andet inden for strategisk kommunikation, krisekommunikation og finansiel kommunikation.
Jo, man må side, at Kreab fik en kapacitet!!
7. december 2008 kl. 17:14
@ Bent Larsen
Vedr. Henrik Jeberg, så sidder han i VL20 sammen med bla. Anette Uttendahl, og Søren Strøm (fra E&Y). I morgen mødes VL20 til “et julearrangement” i Hørsholm. Det kunne være morsomt at høre deres samtaler udover altå økologiske varer som er på dagsordenen.
http://www.vl20.dk/
7. december 2008 kl. 17:14
@søren-f
Hvis AV skulle være med i plottet, er han dummere end politiet og alle andre tillader.
Hvem ville ellers bruge 1 mia på et selskab, hvis man vidste at det var -1,2 mia værd (eller hvordan regnestykket nu ender)?
Næe, AV blev holdt for nar på samme måde som AJ, KMPG, diverse leasingsselskaber m.v. …
Spørgsmålet der står tilbage er kun, hvem der cashede alle disse leasingmilliarder … SB eller nogle afpressere? Den relativt lille andel medinvestorer har fået i udbytte, skattevæsenent har fået i skat og som leasingselskaberne har nået at få i leasingydelser, efterlader jo frygteligt mange penge, som der nu skal redegøres for.
Den afslutning bliver særdeles spændende at følge med i.
7. december 2008 kl. 17:20
Hvordan er det med den PR branche?
Prøv at se:
http://www.business.dk/article/20070505/okonomi/105060999/
7. december 2008 kl. 17:20
Er der nogen på bloggen der ved noget om biokemi, der kan tolke hvad deres hjemmeside “www.meabco.com” går ud på? Der tales om “metal-ioner” med kendt lægelig effekt. Og nogle grafer der viser hvor langt de er fremme med deres forsøg. Meget nysgerrig.
7. december 2008 kl. 17:28
@stko
Hvad er det lige der får dig til at tro på historien om at han var villig til at investere 1 milliard ?
Var det en del af ‘plottet’?
Hvordan ved du, at IT Factory faktisk har betalt selskabsskat i de seneste år ?
7. december 2008 kl. 17:33
@F.Y.M.
Jeg ved ikke noget om biokemi, men måske er der tale om kræftmedicin ligesom tidligere?
http://www.futura-sciences.com/newsrss-traitement-revolutionnaire-contre-cancer-danemark_278150_0.php
7. december 2008 kl. 17:36
“Meabco is currently following two paths; one path is the anti cancer therapeutic drug family (BP-C1). The other path is the BP-C2, which is a drug for the prevention of side effects arising from cancer radiotherapy, nuclear radiation and irradiation at large.”
http://www.mediconvalley.com/profiles/400
7. december 2008 kl. 17:40
Linket til Computerworlds artikel og linket til artiklen på Wired har et interessant sammentræf. På Computerworls står f.eks. om firmatet “Media Power Inc”‘s produkt:
“..vil IT Factory (ITF) sende små videoklip til deltagerne på den kommende Lotusphere..”
Og i Wireds artikelt står først om Gizmondo:
“Players who agreed to watch ads beamed to them over cell phone networks”
og senere om Xero:
“Xero would be built around a single technology this time a cell phone advertising system similar to the one designed for the Gizmondo”
Det lyder godt nok som om de nævte svenskere gang på gang forsøger at skaffe kapital ved den grundlæggende samme idé om at sende annoncer eller lignende til mobiltelefoner.
7. december 2008 kl. 17:40
Det ligner en pressemeddelelse fra september 2006, skrevet af Stig Løfberg selv. Jeg kan desværre ikke fransk:-(
7. december 2008 kl. 17:42
@ F.Y.M -
var inde på Krak. Der er kun lige numre på Lufthavnsboulevarden. Så T3 kan kun være Terminal 3!!
Men det er jo ligesom med de andre navne på selskaberne. De er altså fulde af humor i det IT Factory – kompagni. Ikke så sært det har tiltrukket komikere som Finn Nørbygaard..
Og kig nærmere på http://www.Meabco.com :)
7. december 2008 kl. 17:50
@ab+jb: Tak. Hvem er Stig Løfberg?
7. december 2008 kl. 17:53
Bør vi ikke være lidt skeptiske over for AVs påstand om at ville købe AJs andel i ITF? Han har vel ikke en milliard stående på en konto? Så han skal låne – og så vil banken gerne have lidt check på, hvad den lånte milliard skal bruges til. Noget helt andet er så at det lige nu er MEGET svært at låne penge overhovedet (“Credit Crunch”), så en milliard lyder som ren fantasi.
7. december 2008 kl. 17:54
Kriminalromaner giver mig marritt, men detta kan jag klara.
Kors vad är det spännande.
Få se vilka medskurkarna är. Med tiden kommer det säkert fram med namn.
Vad med revisorn som sade upp. Har det varit mera om honom ?
7. december 2008 kl. 17:54
Stig Løfberg
21 116 Limhamn
Sverige
Bestyrelsesposter Indtrådt Udtrådt
MEABCO HOLDING A/S 20-08-2008
BIOCORRECTION DANMARK A/S formand 27-06-2005
BIOCORRECTION A/S formand 16-09-2004
MEABCO A/S 17-12-2001
RD INNOVATION ApS 17-03-2000
LOMERC LOGISTICS MERCHANDISING ApS 07-02-1999
LOGISTICS CONSULTING GROUP ApS 23-12-1995
SYNERGETIC COMPUTING SYSTEMS ApS
(Konkurs, 10-10-2007)
7. december 2008 kl. 17:54
Stig Löfberg er måske i familie med Bo Lofberg, der står som indehaver af domænet meabco.com
7. december 2008 kl. 17:58
Altså, hvis jeg skulle skrive filmmauskriptet færdigt, så ender det med, at den egentlige bagmand, er — Dorte Toft!
Ved at true med interviews, har hun presset alle de involverede rundt i manegen og ud i dyb kriminalitet. Sådan at hun kunne afsløre dem og til sidst få Cavlingprisen.
Wouldn’t that be something?
7. december 2008 kl. 17:59
Stig Løfbergs selskab, Lofberg Holding APS, bor
Lufthavnen 3 3
2770 Kastrup
Hans advokat er Michael Ziegler….
Regnskabet for 2007 indeholder en opskrivning af andre værdipapirer for 77 mio.kr……
Og der er selvfølgelig ingen kommentarer om opskrivningen…
7. december 2008 kl. 18:04
@F.Y.M. Pressemeddelelsen siger at Meabco har sendt en medicin mod brystkræft i fase 2 klinisk test. De mener den er virksom mod sene stadier af brystkræft (går jeg ud fra,”fase 4″ hvad der så menes med det).
Stig Løfberg er direktør for meabco a/s, men det har du vist gættet.
7. december 2008 kl. 18:11
Hvis AJ og SB har et firma, der hævder at de er meget lang fremme (min ukvalificerede påstand) med et medicinalprodukt mod kræft, så koster det vel mere end spidsen af en jet-jager at nå så langt?
7. december 2008 kl. 18:12
Af hjemmesiden fremgår det at:
5 March 2005.
A Private Placement Memorandum was released today.
10 June 2005.
Private Placement closed and funds allocated for clinical trials.
10 February 2006.
PPM closed and funds allocated for additional clinical trials and R&D.
hvilket på jævnt dansk betyder at nogle midler er blevet sendt til kliniske forsøg!!!
Og så er det vist ikke svært at gætte på hvor de investerede midler er sendt hen.
Var det virkelig det selskab Jensby sagde var hans og SB´s fælles selskab??
jeg græmmes:)
7. december 2008 kl. 18:15
Har nogen hørt om at der skulle ligge en mindre bio-virksomhed på den adresse – jeg mener med laboratorier og den slags??
Hvis I har – så er det da pragtfuldt.
Og godt for forskningen i brystkræft.
7. december 2008 kl. 18:26
LOGISTICS CONSULTING GROUP ApS
Cvr-nr: 11995276
Adresse: c/o Terminal 3
Københavns Lufthavn 3 3
2770 Kastrup
Binavn(e):
EUROPEAN AIRLINE SERVICES APS
HALO INTERNATIONAL DISTRIBUTORS APS
HALO-MEDICAL APS
LOGISTICS MANAGEMENT DEVELOPMENT (EUROPE) APS
LOGISTICS TOURISM DEVELOPMENT APS
LOGISTICS TRANSPORT DEVELOPMENT (EUROPE) APS
LOFBERG HOLDING ApS
Cvr-nr: 25181352
Adresse: c/o Københavns Lufthavn, Terminal 3
Lufthavnen 3 3
2770 Kastrup
7. december 2008 kl. 18:27
http://www.gulex.dk/firmainfo/halo_medical_(stig_loefberg)/900023990552.htm
7. december 2008 kl. 18:29
@ab: det lyder ikke som T3 er den ideelle plads for et laboratorie, men mon det ikke bare hovedkontoret (eller en postbox)? Strengt taget kan man vist på cvr.dk finde de forskellige ‘produktionssteder’ tilknyttet selskabets aktiviteter, men meabco kan f.eks. også købe sin udvikling i et andet selskab (Og det behøves altså ikke være af odiøse grunde!).
7. december 2008 kl. 18:33
Tak for flere timers interessant læsning.
Jeg er folkeskolelærer og interesserer mig for den psykologiske vinkel i denne sag.
Apropos alle disse millioner på spil, kan jeg oplyse, at jeg bl.a. arbejder på skolens støttecenter, hvor vi hjælper fagligt svage elever med dansk og matematik. Blev forleden oplyst, at støttecenteret har et budget pr. 1. jan. 2009 og ét år frem på ca. 1700 kr.!!!
Én af mine venner arbejder i IT-branchen og hæver en løn på den gode side af én million. For et par år siden spurgte jeg, om han på en pædagogisk måde kunne forklare mig, hvad han egentligt lavede. Alt fra software til aktier er ikke en af mine spidskompetencer…
Hvad han lavede, har jeg glemt alt om, det jeg erindrer er, dette som han fortalte:
Det gælder selvfølgelig for alle IT-virksomheder at være først med de nye produkter. Har man det ikke, annoncerer man alligevel at man har det! For det handler om signalværdi. Jeg spurgte troskyldigt, hvad de så ville gøre, hvis der kom en kunde, der ville købe det produkt, de ikke havde. Jamen, så ville de skynde sig at få det ”opfundet”. Først ordren i land, og derefter finde produktet.
Han fortalte videre, at han sagtens kunne gå til møde med én fra et andet IT-firma og tale om et produkt, som ingen af dem havde, men som begge lod som om, de havde ”på hylden”. Begge parter vel vidende, at ingen af dem havde produktet!!!
Jeg var målløs og tænkte, at hvis hele IT- og pengeverden er bygget sådan op, så må det ramle før eller siden….
Rent psykologisk er det narcissisme: man har et større og mere forkromet billede af sig selv; selvbillede. Den dag det går op for én, at man ikke kan leve op til det, så krakelerer man og får en depression……
Det kan man vist roligt sige ITF har fået…
7. december 2008 kl. 18:35
-Hvor henter han egentlig sin post? Hos “starbucks”?
7. december 2008 kl. 18:42
Der ligger altså en stribe velrenomerede virksomheder i T3, så skyd venligst ikke med spredehagl og vær lidt forsigtige med beskyldningerne! Ved at lege lidt på cvr.dk og søge på cvr og p-numre kan man få et indtryk.
7. december 2008 kl. 18:48
På hvilken måde er SB forbundet med http://www.meabco.com / MEABCO A/S ?
Jeg kan se “Bo von Barnekow-Løfberg” – men ikke SB…..!
7. december 2008 kl. 18:49
CVR angiver at Meabco Holding A/S er en produktionsenhed (!) med 0 ansatte, oprettet 20.08.2008. Tilhørende cvr nr. er 31749573 som allerede oplyst her. Besynderligt sted at have produktion og/eller udvikling!
se også her:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/PublicService/DisplayProductionUnit.aspx?pnr=1014696381
…som også linker til andre virksomheder i “familien” – alle med 0 ansatte. Man skulle tro at der dog mindst kræves eet kvikt hoved eller to til at udføre eller administrere komlicerede fase II eller III kliniske brystcancer undersøgelser.
7. december 2008 kl. 18:54
@ F.Y.M. Hvor var det lige du fik AJ og SB og meabco hægtet sammen? Reference udbedes !
7. december 2008 kl. 18:59
@ClausV: Artiklen på Berlingske Business: Asger Jensby fortæller om sit samabejde med SB og at de havde planer om at fortsætte deres samarbejde i Meabco efter de havde solgt ITF.
7. december 2008 kl. 19:03
-under “køreplan for salg..”
7. december 2008 kl. 19:06
@F.Y.M: Takker ! Det stod lige foran næsen på mig.
Citat fra http://www.business.dk/article/20081207/ittele/81207034/: “Seneste nye er, at Asger Jensby også er bestyrelsesmedlem i et medicoselskab, Meabco, som forsker i cancerbehandling og som har Stein Bagger som en af de store aktionærer. Det faktum har ikke før været kendt og udvider dermed partnerskabet mellem de to erhvervsfolk.”
7. december 2008 kl. 19:08
@CluasV: Selvtak. Ked af vittigheden med Starbucks, kunne ikke dy mig.
7. december 2008 kl. 19:12
En hurtig søgning på databaser indenfor forskning medline mv. viser at der ikke er publiceret noget videnskabeligt på meabco’s produkter samt at s löfberg ikke er publicerende. Måske er det meget hemmelige patenterede stoffer ?
7. december 2008 kl. 19:13
@F.Y.M: Vittigheden gik vist på at langtidsparkeringen også har den adresse? Helt OK for mig (og morsom!)
7. december 2008 kl. 19:15
Jamen hvor er det dog festligt, at den dynamiske forretningsmand som alle ny-liberalister jo i tide og utide efterlyser nu forsøger at markedsføre sig selv som et OFFER.
Kan ynkeligheden blive større for denne motionsinstitutstønner, der jo traditionen tro også markedsfører sig selv med hensyntagen til FAMILIEVÆRDIER????
Flot arbejde Dorte, bliv endelig ved at at afkode hykleriet i ALLE detaljer.
7. december 2008 kl. 19:17
Iflg. http://www.biq.dk
ser MEABCO A/S (25881435)sådan ud:
Direktionsmedlemmer Indtrådt
Stig Løfberg 10-01-2002
Bestyrelsesmedlemmer Indtrådt
Asger Schelde Jensby 29-11-2007
Philip Johan Nyholm 10-01-2002
Hans Carl 17-12-2001
Stig Løfberg 17-12-2001
Stiftet af 12-01-2001
RD INNOVATION ApS
Direktionsmedlemmer Indtrådt
Stig Løfberg 08-05-2000
Bestyrelsesmedlemmer Indtrådt
Sergey Pigarev 13-12-2000
Bo von Barnekow-Løfberg 17-03-2000
Pigarev Evgeny Sergeevich 17-03-2000
Stig Løfberg 17-03-2000
MEABCO HOLDING A/S
Stiftelsesdato 20-08-2008
Stiftere RD INNOVATION ApS
Direktionsmedlemmer Indtrådt
Stig Løfberg Adm. dir 20-08-2008
Bestyrelsesmedlemmer Indtrådt
Hans Carl Carl Formand 08-09-2008
Philip Johan Nyholm 08-09-2008
Asger Schelde Jensby 20-08-2008
Stig Løfberg 20-08-2008
Men jeg kan ikke se SB ….?
7. december 2008 kl. 19:23
domain: meabco.com
owner: n/a
organization: LOGISTICS CONSULTING GROUP
email: lcg@lcg.dk
address: BO LOFBERG
address: FREDERIKSBORGGADE 18
city: COPENHAGEN
postal-code: 1360
country: DK
phone: +453.3321699
fax: +453.3321599
7. december 2008 kl. 19:25
Jeg skal da lige love for Stig Løberg er en innovativ person involveret i supercomputere, biotech, logistiske konsulenter mm.
7. december 2008 kl. 19:46
Når man søger BC-P1 i US Patent and Trademark Office får man 0 results… hmmm. Meabco hævder at have retten til dette “stof”. Er der en teknisk forklaring på det?
7. december 2008 kl. 19:49
Søgning på Meabco, BP-C1 AKA BP-Cx-1 i internationale naturvidenskablige revues giver ingen resultater.
Det betyder at der ikke er offentliggjort artikler i anderkendte tidsskrifter eller via universiteter på de tre ovenstående navne.
Det virker også påfaldende er der ikke henvises til den/de forskere som forestår forskningen. Det er jo altid disse personers meritter der låner legalitet til et projekt.
Endlig ligner beskrivelsen af de stoffer de ardejder med, som nogle enzymligende proteiner.
Der er heller ikke bid på sundhedsstyrelsen.dk ved en søgning på meabco.
7. december 2008 kl. 19:54
Meabco er næsten et anagram af placebo. :-)
Det er en enkel scam de har kørende:
1) Find et områder hvor ingen forstår hvad du taler om som f.eks. IT eller medicinal.
2) Købet et billigt aktieselskab i branchen du vil svindle i: IT Factory kostede ikke meget…
3) Opfind et eller andet fabelagtigt fantasiprodukt som måske eller måske ikke kan fremstilles: Gizmondo, PaaS, GPS dims til børn (nævnte produkter er i svindlernes produkt porteføljer!)
4) Betal (eller blot sig du vil betale) et PR bureau et astronomisk højt beløb for at skabe en buzz for fantasiproduktet.
5) Den fantastiske presse skaber opblæst aktieværdi (ikke alle journalister er lige kritiske som Dorte Toft)
6) Griske investorer tjener kassen og stiller ingen spørgsmål
For at få det hele til at løbe rundt skal ledende medarbejderne være højt betalte “venner” som sikrer at der ikke stilles pinlige spørgsmål så længe der flyder penge ind. Når pengene holder op er det også bedst at tie stille…
Alt du skal gøre nu er at oprette fiktive selskaber i udlandet (eller blot nogle annonyme bankkonti) og så flytte tonsvis af investorers, bankernes og alle andres penge over til dig selv.
Hvis du har brug for at flygte så husk at L.A. har advokater der har vist sig at kunne få folk til at slippe afsted med mord.
Om noget har vi lært at kriminelle ikke kun har lædervest og rygmærke, men også jakkesæt og guldure.
/Jan
7. december 2008 kl. 19:58
Hvis man søger på google “bp-cx-1″ skulle man forvente mange resultater hvis der virkelig er lavet kliniske forsøg. Der er pligt til at disse registeres med navn på undersøgende læge mv. Resultatet er søgningen er ikke overraskende kun pressereleases afsendt af director stig Löfberg
Den nye medicinske faktura belånings karusel ?
7. december 2008 kl. 19:58
gg
Stig Løfberg har en fortid som marketingchef i det nu hedengangne speditørfirma ASG Luftfragt.
Han stoppede her i 1989/1990 for at overgå til egen virksomhed indenfor logistik.
Han er en meget innovativ samt dynamisk person.
7. december 2008 kl. 20:03
uh, Et fabelagtigt fantasi produkt kunne også være et middel mod kræft i sin sidste fase af tests. Det vil tiltrække investorer…
7. december 2008 kl. 20:04
@jan C
+ et medlemskab af dansk biotek. 4000,- så står du ved siden af Novo og Leo Pharma
7. december 2008 kl. 20:06
Intekt = 0
http://213.225.89.158/skattesok/resultat.asp?new=true&pid=5332540&tax_year=2007
7. december 2008 kl. 20:09
Det er en underholdende historie, bloggen kører på p.t.
Helt konkret kan man sige om den slags firmaer – spørg eksempelvis Asger Aamund og Lundbeck – at der altid er en meget lang udviklingsfase, hvor det produkt, man arbejder med skal gennem en række faser 1,2,3,4, som bliver mere og mere kostbare. Denne type firmaer arbejder som regel med investorer, der for hver fase vurderer mulighederne for den videre udvikling af præparatet, og så indskyder ny kapital mod senere gevinst. Der sker imidlertid ofte, at når man når frem til den kliniske afprøvning af præparatet, så virker det enten ikke, eller bivirkningerne er for store, og så er alt tabt for investorerne. Ofte er der tale om flere milliarder. Investorerne kan naturligvis få en skattemæssig afskrivning for deres tab. Interessant hvis det er det, øvelsen går ud på. Fremstilling af et produkt, der ikke må blive til noget. Men som måske heller ikke eksisterer undervejs. Så tabet, man har afskrevet, er helt fiktivt, selv om regnskaberne viser det. Måske nogen skulle tage ud og se, hvad der foregår.
7. december 2008 kl. 20:12
Jeg mener som Jan Christensen at det firma er rent fup – også – placebo betyder er lægemiddel unden virkning – bliver givet i forsøg hvor en gruppe får den rigtige medicin, mens den anden får placebo – altså ingen medicin, netop for at teste virkningen af den rigtige medicin.
men nu er jeg ved at være lidt træt af alt dette detektivarbejde. For hvad nytter det??
Og ja – fandt også ud af at Stig Løfberg har haft sin gang i lufthavnen som speditør. Det må have givet inspiration til adressen: T3
Det hele er bare så patetisk…
7. december 2008 kl. 20:16
Angående firmaet Meabco, så skulle deres forretning bestå i at behandle brystkræft med præparatet BP-C1 (ELLER bp-cX1). Googler man disse præparaters navne er resultatet nedslående (ét reultat, der iøvrigt er forfattet og distribueret af Meabco)
7. december 2008 kl. 20:21
Måske Erik Ove forklare det. Jeg så ham lige i nyhederne!
7. december 2008 kl. 20:21
@Anders og andre:
Meabco er fup og svindel – hvorfor er der ikke journalister der borer i det her???
Det er nok lige ved at være for meget for selv en Dorte Toft:)
7. december 2008 kl. 20:32
Det er ligesom forbrydelsen på DR for noget tid siden.
Her er min tanke:
Kunne man antage: at AV blev tvunget af SB til at stå som medejer af Agios hvor han skulle fremsætte et købstilbud som på papiret skulle købe AJ ud af ITF for nogle af de forsvundne penge, mens ingen var i landet (AJ Norge + SB Dubai, advokat ferie). Men da advokaten, konen, vennerne der var med på ferien samt den rigtige kommunikationschef Erik Ove ved en fejl hørte om planen kom historien ud.
Det virker mærkeligt at AJ siger (hos Jersild) han ikke gik med ovre på et hemmelige kontor selvom han var med til at finde det samt der i weekenden var en tilfælde kollega på arbejde der havde hørt der var lejet et kontor på hotellet. Vil man ikke have sin nysgerrighed i at se hvordan det var indrettet.
7. december 2008 kl. 20:39
Vedrørende laboratorier, der arbejder med den slags produkter, som her er omtalt, er der en række krav om certificering og godkendelse. Tjekker man med et eksisterende firma i barnchen, hvem der står for det, og undersøger om dette her firma er certificeret og godkendt på en tilsvarende måde, får man svaret om det eksisterer eller ej. En opgave for enhver nogenlunde vågen erhvervsredaktion. Eller også kan man bare kigge ind af vinduerme. Står der avanceret laboratorieudstyr eller ej…
7. december 2008 kl. 20:48
På adressen selskabet er registreret står der sandsynligvis intet udstyr, det er blot adressen selskabet er registreret på. Der kan sagtens findes laboratorier brugt til research andetsteds.
Men lettere skummelt virker det dog.
7. december 2008 kl. 20:50
Sergey Pigarev, Bo Løfberg mfl. er tilsyneladende også innovative indenfor “waste management” igennem Biocorrection.com. Det er efterhånden rigtigt morsomt og kan kun være enig i scam som beskrevet af Jan Christensen ovenfor.
7. december 2008 kl. 20:51
T3 = Europæiske patenter med virkning i Danmark
Pigarev Evgeny Sergeevich (eller rettere Evgeny Sergeevich Pigarev)bestyrelsesmedlem i MEABCO A/S står i Patent- og Varemærkestyrelsen:
(51) Klasse: A 61 K 35/10 (2006.01)
A 61 K 33/14 (2006.01)
A 61 K 33/24 (2006.01)
A 61 P 35/00 (2006.01)
(10) DK/EP Publ.nr: 1369122
(86) EP ans.nr: 02708862.4
(86) EP indl.dag: 2002-02-20
(87) EP publ.dag: 2003-12-10
(80) EP bekg. om
pat. medd.: 2007-04-25
(30) Prioritet: 2001-02-21 RU 2001105781
(86) Int.ans.nr: RU2002000061
(87) Int.publ.nr: WO2002066039
(71) Ansøger: Nobel Limited Liability Company, Bolshoi prospect Vasilievskogo
ostrova, 55, St. Petersburg, 199178,
Russiske Føderation
Shipov, Valery Pavlovich, Pr. Marshala Zhukova, 43-
1-43, St.Petersburg, 194156, Russiske Føderation
(72) Opfinder: SHIPOV, Valery Pavlovich, pr. Marshala Zhukova, 43-
1-43, St.Petersburg, 194156, Russiske Føderation
TROFIMOV, Valery Afanasievich DI,
ul.Karavaevskaya, 49-1-10, St. Petersburg, 193067,
Russiske Føderation
PIGAREV, Evgeny Sergeevich, ul. Karavaevskaya,
49-1-10, St. Petersburg, 193067, Russiske Føderation
POPOV, Aleksandr Ivanovich, pr. Kuzmina, 97-21,
St.Petersburg, 198332, Russiske Føderation
IVANOV, Viktor Nikolaevich, ul. Primorskaya, 33-9,
Vyborg, 188000, Leningradskaya obl., Russiske Føderation
(74) Fuldmægtig: Chas. Hude A/S, H.C. Andersens Boulevard 33, 1780
København V, Danmark
(54) Benævnelse: Anticancermiddel
Stig Løfberg var også tilknyttet ”Synergic Computer Systems” (i CVR under SYCS)
, som var (er?) et dansk-russisk IT firma. Løfberg har selv arbejdet i Rusland.
http://www.computerworld.dk/art/18603?a=related&i=18630&bottom
Bag selskabet står direktøren, Stig Løfberg, som har arbejdet i Rusland og selv sat forskerne i gang med at udvikle Synputer. Han har siden fået penge til sit selskab fra Symbion Capital.
7. december 2008 kl. 20:58
Glæder mig til at høre hvad medarbejderne har at sige til alt det der er foregået.. hvis S. Bagger har lavet 90% af omsætningen.. hvad har de sidste 139 medarbejdere så lavet..??
7. december 2008 kl. 21:00
For fremtiden må vi læse Dortes blog hver dag – før noget andet !
Men husk at lær en ny op ! Troldmænd skal altid have en lærling, det må også gælde troldkvinder !
7. december 2008 kl. 21:04
Bestyrelsesmedlemmer Indtrådt
Sergey Pigarev 13-12-2000
Bo von Barnekow-Løfberg 17-03-2000
Pigarev Evgeny Sergeevich 17-03-2000
Stig Løfberg 17-03-2000
1982-1988: Sergey D.Pigarev, Ph.D. Title of thesis : “Reactions of Organosilicon and Organogermanium Derivatives of Alkali Metals with Amide of Carboxilyc Acids. Primary Superviser: Prof. Nokolay S. Vyazankin Institute of Organic Chemistry of the Russian Academy of Sciences, Irkutsk, Russia
Men det er jo 7-8 år siden.
Måske firmaet har været “tomt” i nogle år.
Derfor den nye bestyrelse for et (måske) nyt tomt firma.
7. december 2008 kl. 21:05
Mere om Evgeny Sergeevich Pigarev og ”Method for producing an anti-cancer agent”
http://www.wipo.int/pctdb/en/wo.jsp?wo=2006088393
7. december 2008 kl. 21:14
Er det rigtigt forstået at Sergev Pigarev både er ekspert i cancermedicin og affaldsbehandling?
7. december 2008 kl. 21:17
@ Ju(h)l
ja sådan hænger det sammen:)
Hvor mange flere tomme firmaer dukker op??!!
Lad os håbe at et vist politi også borer i det her.
7. december 2008 kl. 21:38
Så vidt jeg kan se er der tale om 2 personer:
Sergey Pigarev og Evgeny Sergeevich Pigarev.
Desuden kunne deres viden være inden for biokemi.
7. december 2008 kl. 21:45
@Ju/h/l
Bestyrelsesmedlemmer Indtrådt
Sergey Pigarev 13-12-2000
Bo von Barnekow-Løfberg 17-03-2000
Pigarev Evgeny Sergeevich 17-03-2000
Stig Løfberg 17-03-2000
Der er TO personer med efternavnet Pigarev. Den ene er med fornavnet Sergey, og den anden med fornavnet Evgeny. Sergeevich er s.k. patrimonium, dvs. navnet på Evgenys far. I dette tilfælde Sergey.
Det er muligt, at der er son og far, med ikke nødvendligvis.
Btw, fordi jeg kan russisk, her jeg prøvet at google Evgeny Sergeevich P. på russisk Google. Der skrives på russisk ??????? ??????? ?????????. Der kommer over 1.700 resultater, ikke alle nødvendigvis kun på denne person. Og her har ikke tid til at bladdre genom alle.
Ellers ved jeg, at i Rusland findes der mange dygtige videnskabsmænd.
Men også endnu flere dygtige ”businessmen” ;)
7. december 2008 kl. 21:46
@Ting.
Du var først :)
7. december 2008 kl. 21:49
Begge to (Sergey Pigarev og Evgeny Sergeevich Pigarev) står i CVR:
http://www.cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/PersonSearch.aspx?ShowResults=true
Og deres virksomheder ligger selvfølgelig i Kastrup Lufthavn
7. december 2008 kl. 22:05
biq.dk siger:
“”
Navn Pigarev Evgeny Sergeevich
Adresse 193076 St. Pedersborg
Følgende personer er forbundet med Pigarev Evgeny Sergeevich og betragtes derfor som værende vedkommendes netværk:
Stig Løfberg (Se netværk)
Via RD INNOVATION ApS
Via RD INNOVATION ApS
Bo von Barnekow-Løfberg (Se netværk)
Via RD INNOVATION ApS
Via RD INNOVATION ApS
Sergey Pigarev (Se netværk)
Via RD INNOVATION ApS
Via RD INNOVATION ApS
Søren Kleberg (Se netværk)
Via RD INNOVATION ApS
Via RD INNOVATION ApS
Gavrusea Favziya Mannafovna (Se netværk)
Via RD INNOVATION ApS
Navn Sergey Pigarev
Adresse Karavayevskaya str. 49 10
193076 St. Pedersborg
Rusland
Følgende personer er forbundet med Sergey Pigarev og betragtes derfor som værende vedkommendes netværk:
Stig Løfberg (Se netværk)
Via BIOCORRECTION A/S , RD INNOVATION ApS
Via BIOCORRECTION A/S , RD INNOVATION ApS
Bo von Barnekow-Løfberg (Se netværk)
Via BIOCORRECTION A/S , RD INNOVATION ApS
Via BIOCORRECTION A/S , RD INNOVATION ApS
Pigarev Evgeny Sergeevich (Se netværk)
Via RD INNOVATION ApS
Via RD INNOVATION ApS
Søren Krustrup Andersen (Se netværk)
Via BIOCORRECTION A/S
Via BIOCORRECTION A/S
Jesper Jensen (Se netværk)
Via BIOCORRECTION A/S
“”
7. december 2008 kl. 22:14
Ifølge CVR har begge den samme adresse:
Skt. Petersborg, 193076, Karavayevskaya gade 10, lejlighed 49
The ”Russian Connection” er klart Stig Løfberg. Lidt om Stig Løfbergs virksomhed ”Sycs” (Synergic Computer Systems):
Sycs produkt, Synputer, er af russiske forskere blevet udviklet over ti år, en evighed i chipbranchen. De har siddet hjemme i Skt. Petersborg, meget langt fra verdens teknologicentrum i Silicon Valley, og finpudset teknologien stille og roligt. Bag selskabet står direktøren, Stig Løfberg, som har arbejdet i Rusland og selv sat forskerne i gang med at udvikle Synputer.
http://www.computerworld.dk/art/18603?a=related&i=18630&bottom
7. december 2008 kl. 22:33
Dette firma er konkurs per 10-10-2007.
Navn SYNERGETIC COMPUTING SYSTEMS ApS
Adresse Fruebjergvej 3
2100 København Ø
Danmark
Stiftelsesdato 17-10-2000
Stiftere RD INNOVATION ApS
Direktionsmedlemmer Indtrådt Udtrådt
Jens Henrik Rune Kjelsbak 24-10-2003 19-11-2004
Stig Løfberg 17-10-2000 24-10-2003
Bestyrelsesmedlemmer Indtrådt Udtrådt
Mikael Bak 12-11-2003 19-11-2004
Stig Løfberg 22-11-2001 19-11-2004
Henrik Mogens Stæhr-Olsen 26-05-2004 29-10-2004
Svend Reimers formand 12-11-2003 09-07-2004
Michael Ziegler 12-11-2003 08-06-2004
Gert Skov Petersen 11-11-2002 12-11-2003
Carsten Mahler 10-12-2001 12-11-2003
Mikael Bak 22-11-2001 11-11-2002
7. december 2008 kl. 22:47
Tak Ole :-)
RD INNOVATION ApS (med adresse i Kastrup Lufthavn) peger jo tilbage til Evgeny Sergeevich Pigarev (på CVR).
Og Michael Ziegler – er det advokaten?
7. december 2008 kl. 22:50
Og på samme adresse ligger Symbian Capital I A/S som har investeret i Meabco A/S’s research?
7. december 2008 kl. 22:51
Altså Fruebjergvej 3
7. december 2008 kl. 23:03
Om Meabcos produkter:
Meabco har udviklet eller opdaget “superstoffet” BM der kan bruges som ny og forbedret “indpakning” til de aktive stoffer. Lidt ligesom nogle piller består af en kapsel med pulver indeni. Helt generelt er formålet med indpakningen at det aktive stof kommer derhen hvor der er brug for det. Forudsat det hele ikke er fup, er “superstoffet” nok et organisk-kemisk molekyle hvis præcise opbygning de holder hemmelig ved blot at kalde det BM.
7. december 2008 kl. 23:07
@søren-f
De 1 mia er den pris der har stået der skulle betales for AJ’s aktier – aner ikke om den info er sand, men den må da mindst være i den omegn prismæssigt, eftersom AJ’s aktier på papiret var 55% af 8 mia værd … og kuppet bestod netop i et tvangssalg formentlig baseret på et kontraktuel finurlighed.
Vedr. selskabsskat, indrømmet … jeg aner ikke om ITF har betalt skat. Men eftersom selskabet er nyt, og ikke har nogle skattemæssige underskud de kan trække fra, kører med driftsoverskud og har gennemført udbyttebetaling, så MÅ de også have betalt selskabskat. Skatten for indkomståret skal normalt betales november året efter. Uanset om du ved noget andet, så står mit interessante spørgsmål tilbage: hvad gjorde SB af alle leasingpengene.
7. december 2008 kl. 23:17
Jeg skriver fordi det irreterer mig at skulle se Jensby og Ove fremstå som vidner og ofre i denne sag. Det er vel mulig de er det, med det er dog mere sansynligt at de har vist hvad der foregik. Er det nogle der har undersøgt hvorfor Jensby stoppede i IBM, CSC og EDS? Alle de tre steder virker det som om der er forgået noget som ingen havde interesse i at offentlighed skulle kende til.
7. december 2008 kl. 23:30
@Martina A.
>Og Michael Ziegler – er det advokaten?
Ja!
7. december 2008 kl. 23:36
Kære Dorte Toft
Tillykke med din indsats.
Hvorfor er det altid kvinder der først vover at sætte lys på de åbenlyse bedrag.
Jeg har netop hørt Ole Thyssen i Deadline fortolke Stein Bagger- historien som en tidstypisk historie.
Det er den jo slet ikke.
Jeg har selv været hustru til den mand der kørte Danmarks dengang størtste virksomhed
Superfos i sænk.
Det var nøjagtig samme historie. Jørgen Trygved hed han. Og han var SÅ charmerende. Mildere end Stein Bagger og med grå tindinger og præsidenthår. Så bortset fra det voldelige aspekt, så var det helt ned i detaljerne den samme historie.Også Jørgen Trygved forsvandt ved middagselskaber,og dukkede først op efter at have været i USA, i Rusland eller i Rungsted- hvor hans hemmelige kontorer nu befandt sig. Eftersom jeg var forelsket i ham, og vi var jo gift , kunne jeg jo ikke være ligeglad med hvad han lavede. Jeg VILLE finde ud af det, koste hvad det koste ville.
.
Omgivelsernes fornægtelse af at der var noget rivravruskende galt, syntes jeg var slem. Hans venner og forretningsforbindleser lukkede øjnene, nød al den luksus der fulgte med, og hadede at jeg stillede spørgsmålstegn ved hvor pengene komme fra. Ingen ville kende sandheden.Ligesom i Stein Bagger sagen.
Jeg forstod ikke hvorfor vi havde så ustyrligt mange penge i USA, og ingen herhjemme.
Siden fandt jeg ud af at han jo tog til USA for at sælge Superfos for en slik, dagen inden han , langt om længe , blev fyret fra Superfos. Det var inden min tid, men metoden fortsatte i de nye selskaber han lavede i Rusland og i Danmark.
Dette vil også ske nu, med Stein Bagger, og måske er det fordi jeg har oplevet nøjagtig samme historie, at jeg kender til hvorfor Stein Bagger rejste sig op fra middagsbordet , forsvandt uden et ord. Han tog til USA for at placere pengene, inden det blev for sent.
Når han så kommer tilbage efter endt straf, har han dem liggende. der er intet at være lettet over for alle hans kreditorer. Det er ønsketænkning. Også den med at han ikke ville forlade sin datter. han er jo selv blevet forladt af en far, som ovenikøbet kun optæder med at lægge afstand til ham, og praler af ikke at have set ham siden han var 11 år. En far der iøvrigt er/var medlem af Etisk råd i alle de år. Men det er jo en helt anden historie, som jeg heller ikke synes skulle gå ubemærket hen.For historien er vel til for at vi kan lære af den.
De bedste hilsner Suste Bonnén
8. december 2008 kl. 01:10
Er hele denne sag ved at trække tråde til russisk mafia?
Dorte, du har pt. verdens mest spændende blog, med et fantastisk kommentarfelt!
8. december 2008 kl. 07:34
Suste Bonnen har efter min mening desværre ret. I danmark beholder vi ikke folk i fængslet selv om de ikke har oplyst hvad der er sket med udkommet af misgerningerne.
Jeg gætter mig til at Stein gider ikke skulle se sig tilbage over skulderen resten af livet. Han kommer hjem og tager sin straf, sandsynligvis omkring 6 år. Han vil være den mest respekterede fange i fængslet og bade sig i sine medfangers beundring samtidig med at han kan dyrke sin overdrevne besættelse af fitness og bodybuilding.
Efter ca 2 år får han week-end udgang og efter yderligere et år er han på fri fod.
Han kan nu nyde tilværelsen og oceaner af penge under varme himmelstrøg og med sin familie.
Danmark er et slaraffenland for misvækster af den type
8. december 2008 kl. 11:45
Hei Dorte Toft.
Er dette den nye type 5%Community?
Det giver mening når til meg når det sammenlignes med, det de hadde i Norge.
T5PC.
Og Jensby, har vel lært litt av sin tid i Norge.
HA’n skulle bare ha en klovn som vil sette ut i livet og ta “Skrældet”
8. december 2008 kl. 12:09
Hej Dorte: Har du nogen ekspertviden om “synputer” og “Synergig Computer Systems”?
8. december 2008 kl. 13:52
Den hidtil største kompliment til Dortes arbejde – se, hvem der ivrigt fulgte med her på bloggen fra en mobiltelefon, der første gang blev tændt i Dubai:
Politiet fulgte Baggers hemmelige mobil
(fra artiklen:)
Politiet havde gennem et stykke tid aflyttet 10 mobiltelefoner tilhørende kredsen om IT Factory, som i mere end et år har været efterforsket for momssvindel – en forbrydelse, der skulle være sket uafhængigt af det milliardbedrageri, Stein Bagger nu er blevet sigtet for.
Nye telefoner tændt i Dubai
“Politiet har jagtet dem længe. Men i forrige uge blev alle de overvågede telefoner pludselig slukket – og de har ikke været tændt siden,” siger en kilde med kendskab til efterforskningen til Børsen.
Men i stedet bliver tre nye mobiltelefoner tændt i Dubai, da Stein Bagger, hans kone og to vennepar – deriblandt IT Factory-direktør Kim Meier og storaktionær Peter Sølbeck – kommer til landet for to uger siden.
Ifølge Børsens oplysninger aflytter politiet de tre telefoner og fanger en samtale, hvor man mener at kunne høre Stein Baggers stemme. Den optagelse finder sted, efter han er forsvundet fra sine rejsefæller.
Læser blog på telefonen
En af telefonerne bliver også brugt til at gå på nettet, og der registreres mange besøg på den blog IT-journalisten Dorte Toft har på business.dk.
8. december 2008 kl. 14:14
Jeg tror også vi får filmen som musical: Ifølge artiklen “Lyver Jensby” i Berlingske Business udtaler AJ at SB har købt aktier for 12 millioner gennem “Mamma Mia Holding”. AJ siger desuden at det er et lovende firma. Et lovende firma med en c/o adresse i lufthavnen? Og ingen ansatte? Og forskning uden referencer? Og et “stof” som ikke er patenteret? Ja, man undrer sig jo lidt.
8. december 2008 kl. 16:00
@ Dorte Toft – 7. december 2008 kl. 15:16 – #comment-11915
“Vi manglede en afgørende brik, nøjagtig som jeg har skrevet i Berlingske Business i dag i artiklen: ‘Stein Baggers sans for ære’ …
Den brik var en officielt udtalelse fra IBM. Den skulle jeg havde fået mandag eller tirsdag. Så ville man have fået tilbagemeldingen fra USA – om der fandtes en kontrakt som IBM Danmark ikke kendte til. At man for længst kunne have afsløret en hel anden løgn er en anden sag.”
Jeg tror ikke du skal regne med noget fra dem. Glem de svenske lommetyve. Gå efter hovedmanden. Din næste opgave er IBM :-)
10. december 2008 kl. 20:31
Stein Bagger’s seneste træk – at tage til Dubai,
flygte til USA og derefter melde sig til politiet – er nok hans mest geniale. Når han efter udlevering til Danmark har siddet en måneds tid i varetægtsfængsel, vil han blive sat på fri fod i de 2-3 år, hvor retssagen mod ham forberedes samt i de efterfølgende 2-3 år, hvor retssagen pågår. Hans forsvarer vil på overbevisende måde argumentere, at der ingen risiko er for at han vil flygte. Han har jo netop meldt sig selv i udlandet. Det er der ingen dommer, der kan indvende noget imod.
17. september 2009 kl. 16:32
[...] partner Carl Freer helt tilbage til 2005 – til Gizmondo-skandalen, som jeg selv skrev lidt om her. x___x=’333333,FFFFFF,333333,0066dd,cccccc,FFFFFF,cccccc,450,200,3,1,3,3,3,3,t,1,2,1,2,0,,109′; [...]